W 2024 roku produkcja dozowników aerozolowych we Francji wzrosła o prawie 10% – z 657,91 mln sztuk w 2023 roku do 723 mln w roku 2024.
Wzrost dotyczył przede wszystkim segmentów pielęgnacji ciała oraz kategorii „inne”. Z kolei segment produktów do pielęgnacji domu nieznacznie się skurczył.
– To zwiększenie produkcji świadczy o dynamicznym rozwoju francuskiego przemysłu w sektorze, w którym konsumenci coraz chętniej sięgają po aerozole jako bezpieczną, łatwą w użyciu, niedrogą i nadającą się do recyklingu formę opakowania – podkreśla CFA.
Wzrost napełniania aerozoli
W 2024 roku kontynuowany był trend wzrostowy w zakresie napełniania aerozoli, zapoczątkowany już w 2023. Francuski przemysł aerozolowy utrzymuje silną pozycję w Europie (do potwierdzenia po publikacji danych FEA we wrześniu 2025).
Dwa rosnące segmenty
🔹 Pielęgnacja ciała wzrosła o 4%.
-
Dezodoranty i antyperspiranty: +3%
-
Piany i lakiery do włosów: +0,5%
-
Pianki i żele do golenia: -2%
-
Kremy przeciwsłoneczne, spraye wodne, suche szampony, inne: +10%
🔹 Segment „Inne” odnotował najszybszy wzrost: +36%
-
Farmacja i weterynaria: +8%
-
Motoryzacja/rowery, farby, przemysł i technika: +43%
-
Żywność i inne: +62%
Jeden spadający segment: pielęgnacja domu
Spadek o 5%, do 72 mln napełnionych jednostek w 2024 roku (10% całej produkcji)
-
Odświeżacze powietrza: -9%
-
Insektycydy i produkty ogrodnicze: +50%
-
Środki do czyszczenia tekstyliów, mebli, piekarników, kuchni i łazienek, pielęgnacja skóry i obuwia, inne: -88%
To największy spadek w 2024 roku, prawdopodobnie wynik relokacji produkcji lub spadku popytu na środki dezynfekujące.
Napełnianie według segmentów
Pielęgnacja ciała – 518 mln sztuk, +4%
-
Stanowi 72% całkowitej produkcji we Francji
-
Dezodoranty/antyperspiranty: 19% napełnień
-
Piany/lakiery do włosów: 22%
-
Produkty do golenia: 8%
-
Kremy przeciwsłoneczne, suche szampony itd.: 23%
Pielęgnacja domu – 72 mln sztuk, -5%
-
Odświeżacze powietrza: 5% ogółu
-
Insektycydy i produkty ogrodnicze: z 2% do 3%
-
Pozostałe: spadek z 4% do 2%
Inne – 133 mln sztuk, +36%
-
Segment motoryzacyjny/przemysłowy: 13% całości, odbudowa po spadku w 2023
-
Farmacja i weterynaria (bez MDI): 4%
-
Żywność i inne: 1%, wzrost dzięki nowym produktom jak olej w sprayu
Perspektywy na 2025
– Naszym zdaniem zakłócenia w dostawach, które miały wpływ na 2023, w 2024 były już mniej odczuwalne – komentuje CFA. – Jednak nadal odczuwamy skutki inflacji i wysokich cen surowców, co wpływa na siłę nabywczą. Podobnie jak w 2024 roku, nie wszystkie segmenty będą tym dotknięte w równym stopniu.
Źródło: worldaerosols.com